Marieke blogt en doet duizend en een dingen

dec. 6, 2018 Geschreven door: Marieke

Ken je de verhalen van Duizend-en-een-nacht? Of nou ja, een paar ervan? Alladin en de wonderlamp, Ali Baba en de veertig rovers, zoiets allemaal. Ja, sprookjes zijn geweldig. Onze school kun je een beetje met een sprookje vergelijken. En ken je dat gevoel dat je heel veel dingen tegelijkertijd doet? De ik-moet-nog-duizend-en-een-dingen-doen? Precies dat heb ik nu ook.

Afbeeldingsresultaat voor duizend en een nacht

Als eerste heb ik afspraken met experts. Duits, Filosofie, Wiskunde en ga zo maar door. Daar krijg ik dan ook opdrachten voor. Geen huiswerk, ik maak die opdrachten gewoon op school. Een wekelijkse bijeenkomst is er om de antwoorden te bespreken en vragen te stellen. Best wel handig bedacht, toch?

Daarnaast heb ik dinsdag mijn meeloopdag bij ARS Printmedia, de drukkerij. Daar heb ik erg veel zin in, ben heel nieuwsgierig wat ik allemaal ga leren.

Afbeeldingsresultaat voor arsprintmedia

Oh, en mijn nieuwe Challenge over vergif! Daar gaat het wat minder mee, als ik eerlijk ben. Tegenwoordig maak ik een weekplanning, iedere maandag. Ik heb allemaal dingen ingepland, uiteraard met een bepaalde tijd. Alleen kom ik er dan achter dat ik toch wat meer tijd nodig heb dan ik eerst dacht. Dus ligt mijn Challenge een beetje achter op schema. Op het moment ben ik bezig een mail te sturen naar het antigifcentrum, ik hoop dat zij me kunnen helpen. Ik hou je op de hoogte.

En natuurlijk schrijf ik nog steeds. Daar krijg ik hulp voor van buitenaf, heel interessant allemaal. En ik zal binnenkort eens even met Een ouder blogt praten. Even zien of we eens een blog kunnen maken over de Agoriaanse Taal.

Misschien heb je gemerkt dat mijn blogs tegenwoordig wat korter zijn. Ik heb ook meerdere dingen te doen, om precies te zijn Duizend-en-één! 😉

Tot volgende week!

Even komen snuffelen? Of je nu les wilt volgen, of les wilt geven, we leiden je graag rond.

Kom langs

Mijn keuze voor Niekée

Leerlingen van Niekée zijn leerlingen die mee richting geven aan hun leerproces. Als leerling, als docent en als ouder reflecteren we en sluiten we aan bij de reeds aanwezige kennis en kunde.